پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران

پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران پردیس هنرهای زیبا تهران

دانشگاه تهران بزرگ ترین و برترین دانشگاه دولتی در ایران است. برای اولین بار اسماعیل سنگ در سال ۱۳۰۵ پیشنهاد ساخت دانشگاه تهران را داد. عیسی صدیق مطالعات اولیه در مورد ساخت را انجام داد و سرانجام در سال ۱۳۱۳ دانشگاه تهران تأسیس شد.
دانشگاه تهران دارای ۹ پردیس و ۲۵ دانشکده است. منظور از پردیس، پردیس خودگردان نیست. در این دانشگاه به مجموع چند دانشکده، پردیس گفته می شود.

 

تأسیس دانشکده هنرهای زیبا

پیش زمینه احداث دانشکده هنرهای زیبا، مدرسه ی صنایع مستظرفه بود که توسط کمال الملک تأسیس شد. در سال ۱۳۱۹ این هنرکده معماری در مدرسه ی مروی تشکیل شد و به مدت دو سال به فعالیت خود ادامه داد. و در سال ۱۳۲۸ دانشکده هنرهای زیبا نام گذاری شد.
در ابتدا این دانشکده دارای رشته های مجسمه سازی، معماری و نقاشی بود. در سال ۱۳۸۳ به پردیس تغییر پیدا کرد.

 

نحوه آموزش در سالهای اولیه تأسیس دانشکده:

دوره آموزشی به دو ‌قسمت تقسیم می شد. دوره اول شامل آموزشهای نظری بود، که مدت زمان آن دو سال بود. دوره دوم شامل آموزش های عملی بود. ورود به دوره دوم با گرفتن آزمون انجام می شد. مدت زمان تحصیلات در دوره دوم محدودیتی نداشت ولی کمتر از دو سال نمی توانست باشد. در طول تحصیل دانشجویان باید در مسابقات مختلف شرکت می کردند تا امتیازات لازم را کسب کنند. بعد از کسب امتیاز لازم ، می توانستند پروژه نهایی را انجام دهند. دانشجویانی که طرح آنها پذیرفته می شد می توانستند دانشنامه خود را دریافت کنند. این دانشنامه در رشته معماری معادل کارشناسی ارشد و در نقاشی و مجسمه سازی معادل کارشناسی به حساب می آمد.

 

پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران

پردیس هنرهای زیبا یکی از پردیس های دانشگاه تهران است . این پردیس مخصوص رشته های هنر است. این پردیس شامل دانشکده های مختلف هنر است.
این دانشکده ها عبارتند از:
– دانشکده معماری
– دانشکده هنرهای تجسمی
– دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی
– دانشکده شهرسازی
– دانشکده طراحی صنعتی
این پردیس در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد. دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه برتر در ایران دارای امکانات بسیاری در زمینه پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و رفاهی است. این دانشگاه نقش مهمی در زمینه آموزش و اعتلای فرهنگ و هنر ایران داشته است.
بسیاری از هنرمندان برجسته و به نام کشور در این دانشگاه تحصیل کرده اند. وجود استادان بزرگ در زمینه هنر و تنوع رشته های هنری ، باعث جذابیت بیشتر آن شده است.

 

امکانات پردیس هنرهای زیبا:

کتابخانه، نگارخانه تهران ، سالن آمفی تئاتر شهید آوینی ، مرکز کامپیوتر و مجله علمی پژوهشی هنرهای زیبا ( بصورت فصلنامه) از امکانات این پردیس می باشد.

دانشگاه تهران و پردیس هنرهای زیبا ، به عنوان بهترین دانشگاه، همواره اولین انتخاب رتبه های برتر هنر مورد توجه قرار گرفته است.
البته لازم به ذکر است که یک دانشگاه مستقل هنر در تهران و چند شهر بزرگ دیگر مشغول به فعالیت است. این دانشگاه ، دانشگاه هنر نام دارد که به عنوان دانشگاهی مستقل فقط دارای رشته های هنر است. تشخیص و تفاوت این دو‌ دانشگاه برای بسیاری از افراد و داوطلبان کنکور سخت است. در مقاله ای بصورت جداگانه در مورد دانشگاه هنر تهران توضیح خواهیم داد.

 

پردیس هنرهای زیبا – آموزشگاه کنکور هنر مکعب

5 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها