مصاحبه با رتبه 3 کنکور هنر 1402 : آزمون‌ها موثر بود | راز موفقیت در کنکور هنر

راز موفقیت در کنکور هنر، راز پیچیده ای نیست. روز‌های سخت کنکور که می‌آید، با خودت فکر می‌کنی این روز‌ها هیچ گاه تمام نمی‌شوند، شب و روزت گره می‌خورد به کتاب‌ها و جزوه‌هایت .زمانی که همه مشغول لذت بردن از عید دیدنی، فصل بهار و تماشای مسابقات لیگ جهانی والیبال هستند، تو باید تست بزنی و به آینده‌ات بیندیشی. اگر روحیه هنری داشته باشی حتی کار کمی سخت تر است. باید ذوق هنری‌ات را در یک اتاق مطالعه حبس کنی تا روزش برسد و از آن استفاده کنی.

یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدن به موفقیت در کنکور هنر  یا در هر رشته و هر جایی، پا گذاشتن در جای افراد موفق است. در ادامه قصد داریم با خانم فاطمه جعفری ندوشن رتبه ۳ کشوری کنکور هنر ۱۴۰۲، مصاحبه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم مسیر را کمی روشن‌تر ببینیم. اگر شما هم قصد شرکت در کنکور هنر سال آینده را دارید، در این مقاله با ما همراه باشید.

 

روزهای سخت در شروع راه

مصاحبه با رتبه 3 کنکور هنر
مصاحبه با فاطمه جعفری ندوشن رتبه ۳ کشوری کنکور هنر ۱۴۰۲

خانم ندوشن، در کدوم رشته تحصیل کرده‌اید و دیپلم گرفتید؟

رشته تحصیلی من ابتدا ریاضی بود، ولی از پایه یازدهم تغییر رشته دادم به انیمیشن.  چون فهمیدم علاقه‌ای به دروس ریاضی ندارم و در هنر مستعدتر هستم.

از چه زمانی شروع به درس خواندن کردید؟

تقریبا از تابستان کلاس‌های مدرسه و بقیه کلاسهایم شروع شد و از همان موقع شروع به خواندن کردم. ولی به صورت اصولی و جدی از دی ماه شروع کردم.

از چه منابعی برای مطالعه و موفقیت در کنکور هنر استفاده کردید؟

سعی کردم با منابع سازمان سنجش که کتاب‌های وزارتی بود پیش بروم و با کمک مشاورم خانم شیبانی توانستم به یک برنامه‌ریزی متعادل برسم و فرصت داشته باشم که دروس را مطالعه و چند بار دوره کنم.

از چه زمانی تست زدن را شروع کردید؟

برای موفقیت در کنکور هنر، تست زدن و حل سؤال از همان ابتدای مسیر و در کنار مطالعه باید همراه یکدیگر باشد تا بفهمیم چقدر در مطالعه کیفیت داشتیم و چقدر نیاز به مطالعه بیشتر داریم و چه جاهایی دقت نکردیم یا ضعف داریم. البته در سال ما به دلیل تغییرات منابع در درس درک عمومی هنر، کتب تستی و متن کتاب‌های وزارتی خیلی مطابقت نداشت و فقط ۳۰ درصد از تست‌ها برایم مفید بودند. با این حال باید دانسته‌های خود را به چالش کشید و خود را جای طراح سؤال بگذاریم و ببینیم از چه بخش‌هایی احتمال سؤال هست و تأکیدی بیشتر در مطالعه آن بخش‌ها داشته باشیم.

شما در کدام آزمون آزمایشی شرکت می‌کردید؟

بنده برای موفقیت در کنکور هنر، در آزمون مکعب و قلمچی شرکت می‌کردم و دانسته‌هایم را محک می‌زدم. به دلیل کمبود منابع تستی مناسب برای کنکور امسال، نمونه سؤال‌های این دو آزمون برایم از تست‌های دیگر مفیدتر بودند. سوالات آزمون‌های مکعب شباهت زیادی با سوالات کنکور سراسری داشت. ولی نمی‌دانم کتب تستی سال آینده با توجه به تغییر منابع، تغییر خواهند کرد یا خیر.

چطور از پس تغییرات کنکور ۱۴۰۲ بر اومدید؟

تقریباً تمام داوطلبان کنکور هنر پس از برگزاری کنکور دی‌ماه متوجه چگونگی تغییرات کنکور هنر شدند. من و دیگر داوطلبان در مدت زمانی که داشتیم یعنی از دی تا تیر مشترک بودیم. اول که باید بگویم لطف خدا بود که در تمامی مسیر، چه در مطالعه و چه در امتحانات همراهم بود و توکل به او از چیز‌هایی بود که واقعاً قدرت من را برای ادامه دادن و موفقیت در کنکور هنر چند برابر می‌کرد. پس از آن همراهی والدین و آموزشگاهی که با من همراه بود بسیار برایم موثر بود.

تراز درس‌های عمومی شما چقدر بوده؟

تراز امتحان‌های نهایی من ۱۰۳۱۱ بود.

 

دست و پنجه نرم کردن با چالش ها و تردیدها

بزرگ‌ترین چالش در طول سال کنکور برای شما چه بود؟

بزرگترین چالش من در سال کنکور تردید و دو دلی بود. هر موقع از ادامه دادن ناامید می‌شدم، از مشورت خانواده استفاده می‌کردم و آن‌ها به من قوت قلب می‌دادند که ادامه دهم تا نتیجه‌ای بگیرم که دستم برای انتخاب رشته باز باشد و به خودم استرس بیش از حد ندهم. چون خیلی فرد کمالگرایی هستم که البته این خودش یک سرش برد و یک سرش باخت است، اگر این کمال گرایی افراطی بر آدم چیره شود اتفاقاً او را از تلاش و کوشش باز می‌دارد.

هدف شما قبولی در کدام رشته و دانشگاه است؟

هدف من تحصیل در رشته انیمیشن هست. چون معتقد هستم رشته انیمیشن متعلق به ایران است و ایران باید در انیمیشن حرف اول را بزند که خوشبختانه در این سال‌ها توجه به این هنر رشد چشمگیری داشته است. علاقه مندم در دانشگاه صدا و سیما این رشته را بخوانم و همان طور که ایران چه در زمان هخامنشیان و چه در زمان اسلام که بزرگترین قدرت‌های جهان بودند چه در علم و هنر، نسل هنرمندان بزرگ ایرانی تکرار شود و بتوانم جزیی از آن نسل طلایی باشم که انشاءالله جوانان این مملکت رقم می‌زنند.

 

راز موفقیت در کنکور هنر

راز موفقیت در کنکور هنر

مهم نیست چه هدفی در سرمان داریم، مهم نیست آن هدف بزرگ است یا کوچک، اما باید بدانیم همه ما گاهی نا‌امید می‌شویم. گاهی خسته می‌شویم و نیاز داریم کسی دستمان را بگیرد. دوست داریم یک حامی کنار خود داشته باشیم تا حواسش به ما باشد مبادا راه را اشتباه برویم که تا ثریا دیوار را کج نشینیم. باید کسی کنارمان باشد که کمکمان کند درست و به موقع شروع کنیم.
مکعب، همان جایی است که به شما کمک می‌کند از همان ابتدا منابع درست را انتخاب کنید و برنامه منظمی برای موفقیت در کنکور هنر داشته باشید. در آموزشگاه مکعب، ما با برگزاری کلاس‌های آموزشی، آزمون‌های آزمایشی و مشاوره و برنامه‌ریزی درسی از هم اکنون تا ورود شما به دانشگاه موردعلاقه‌تان، کنارتان هستیم.

 

 

سخن آخر

فراموش نکنید که این روز‌ها می‌گذرد و برایتان به خاطره‌ای شیرین تبدیل می‌شود.  برای موفقیت در کنکور هنر، در سالی که پیش رو دارید، از حاشیه‌ها دور باشید و سعی کنید فقط و فقط به هدف و رشته مورد علاقه‌تان فکر کنید. داشتن یک برنامه درست که هم به درستان برسید و هم به تفریح و تغذیه و سلامتی‌تان، اهمیت زیادی دارد. پس افراط و تفریط را کنار بگذارید و سعی کنید با داشتن یک رویه متعادل به هدف خود برسید.

 

 

معلم خصوصی

5 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها