چه کسانی می توانند در کنکور هنر شرکت کنند؟

چه کسانی می توانند در کنکور هنر شرکت کنند؟ کنکور 1401 هنر

دانش آموزان همه رشته های تحصیلی می توانند در کنکور هنر شرکت کنند. رشته هنر مانند رشته زبان بصورت شناور هستند، یعنی داوطلبان سایر رشته ها می توانند رشته هنر را به عنوان کنکور اصلی خود و یا به عنوان رشته دوم انتخاب کنند و در این آزمون شرکت کنند.
یکی از مسائل مهم در زمینه کنکور هنر ، این است که متأسفانه اطلاعات درست و کافی در این مورد به متقاضیان و دانش آموزان داده نشده است.

 

– آیا دانش آموزان فنی و حرفه ای و کار و دانش هم می توانند کنکور هنر بدهند؟

همه دانش آموزان نظام آموزشی ۳-۳-۶ می توانند در کنکور هنر شرکت کنند. دانش آموزان نظام قدیم که در رشته های فنی و حرفه ای تحصیل کرده اند، در صورت داشتن مدرک پیش دانشگاهی می توانند در این رقابت شرکت کنند. دانش آموزان نظام قدیم که در هنرستان کار و‌ دانش تحصیل کرده اند، در صورت داشتن مدرک کاردانی می توانند در کنکور هنر شرکت کنند.
اما بسیاری از دانش آموزان هنرستانها نسبت به این مسائل اطلاعات کافی ندارند و گمان می کنند که فقط می توانند در کنکور کاردانی و فنی شرکت کنند.

– تفاوت بین کنکور کاردانی و کنکور کارشناسی

همان طور که از نام این دو پیداست، کنکور کاردانی ، آزمونی است که مقطع تحصیلی آن کاردانی می باشد. کنکور کارشناسی در واقع همان کنکور هنر است که شامل مقطع کارشناسی و کاردانی است. البته لازم است که این نکته رو بدانید که دانشگاههای سطح بالاتر مانند دانشگاه تهران و دانشگاه هنر فقط در مقطع کارشناسی هنر پذیرش دارند.

 

– مزایای کنکور سراسری هنر

* تعداد بیشتر دانشگاههای پذیرنده در مقطع کارشناسی
* بالا بودن سطح دانشگاههای مقطع کارشناسی
* تعداد بیشتر و تنوع رشته ها در کنکور کارشناسی
* امکان تحصیل در مقطع کارشناسی بصورت پیوسته

 

– دانش آموزان در حال تحصیل در مدرسه و کنکور هنر

اگر شما هم در حال تحصیل در دوره متوسطه دوم هستید، می توانید در آزمون هنر شرکت کنید. دانش آموزان در حال تحصیل می توانند در کنکور ثبت نام ، و با بقیه داوطلبان رقابت کنند. بعد از اعلام نتایج و در صورت قبول شدن ، داوطلب فرصت دارد که تا ۳۱ شهریور فارغ التحصیل شود. برای ثبت نام در دانشگاه ، دانش آموزان باید سال داوزدهم را با نمره قبولی به پایان رسانده باشند.

– تأثیر آزمون عملی در کنکور هنر

یکی از ویژگی های خاص رشته هنر، داشتن آزمون عملی است. بعضی از رشته های هنر دو مرحله است، یعنی به غیر از کنکور تئوری، آزمون عملی هم دارند. بعد از برگزاری کنکور سراسری، آزمون عملی ( مرحله دوم) برای بعضی از رشته های هنر برگزار می شود. نمره آزمون عملی با ضریب ۴ در رتبه داوطلب تأثیر می گذارد. با توجه به اینکه دانش آموزان هنرستانی ، از نظر کارهای عملی در سطح خوبی قرار دارند، می توانند از این مرحله نمره خوبی به دست بیاورند.
توصیه ما به هنرستانی ها این است که بجای شرکت در مقطع کاردانی، در کنکور سراسری هنر شرکت کنند و به راحتی در مقطع کارشناسی تحصیل کنند.

شما می توانید از مشاوره رایگان ما در زمینه کنکور هنر بهره مند شوید.

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها