تغییرات کنکور ۱۴۰۲ هنر

تغییرات کنکور ۱۴۰۲ هنر تغییرات کنکور 1402 هنر

عبدالرسول پور عباس درمورد جزییات برگزاری اولین مرحله کنکور سراسری ۱۴۰۲ گفت: اولین کنکور در دی ماه امسال برگزار می شود و ارتباطی به معدل داوطلب ندارد. وی در ادامه گفت؛ کنکور سراسری برگزار می شود و نتیجه آن تا دو سال ذخیره خواهد شد و اعتبار دارد. دومین مرحله در تیر ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و نمره آن هم تا دو سال اعتبار خواهد داشت.سازمان سنجش رتبه ای که مورد قبول داوطلب ( از دو مرحله کنکور) است را لحاظ خواهد کرد.ممکن است داوطلب نتواند تا دی ماه مطالعه کتابها را تمام کند، می تواند در تیرماه نیز در آزمون شرکت کند، و مرحله اول بصورت کنکور آزمایشی، لحاظ می شود.
آقای پور عباس در ادامه افزود: بعد از برگزاری آزمون، داوطلبان انتخاب رشته انجام می دهند که سوابق تحصیلی ۴۰ درصد و آزمون ۶۰ درصد موثر است. نتیجه کنکور در شهریور ماه اعلام می شود.
وی ادامه داد: معدل پایه دوازدهم داوطلبان برای پذیرش آنها اعلام می شود و سازمان سنجش نمره خام داوطلب را اعلام‌ می کند. احتمالاً کنکور در سالهای آینده ۳ بار در سال برگزار می شود.
طبق آخرین گفته های عبد الرسول پور عباس (رئیس سازمان سنجش)، تغییرات کلی کنکور را به شرح زیر عنوان کرد:
۱- حذف دروس عمومی از کنکور
۲- حذف زیر گروههای درسی
۳- تأثیر نمره نهایی دروس عمومی در کنکور
۴- برگزاری کنکور دوبار در سال

 

زمان برگزاری کنکور۱۴۰۲:

بر اساس این تغییرات، کنکور دو بار در سال برگزار خواهد شد. یک آزمون در اواخر دی ماه و آزمون بعدی در نیمه تیر ماه برگزار می شود. ثبت نام کنکور اول( دی ) ، در آبان ماه انجام می شود. ثبت نام کنکور دوم ( تیر) ، در فروردین ماه انجام‌ می شود. نتیجه هر دو آزمون محفوظ می ماند و داوطلب می تواند طبق آزمونی که رتبه بهتری کسب کرده انتخاب رشته را انجام دهد.

 

تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور:

طبق قوانین جدید، دروس عمومی کنکور که شامل زبان و‌ ادبیات فارسی، دین و زندگی، زبان عربی و زبان انگلیسی حذف خواهند شد. تأثیر این دروس بصورت سوابق تحصیلی در کنکور اعمال می شود. نمره نهایی این درسها ، بصورت تأثیر قطعی ۴۰ درصدی محاسبه می شود. این تأثیر در سال ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد و سال ۱۴۰۴ به ۶۰ درصد خواهد رسید.
این دروس به ظاهر حذف می شوند، ولی در واقع نوع آزمون این درسها تغییر می کند. نمره امتحانات این دروس که بصورت نهایی برگزار می شوند تا ۶۰ درصد تأثیر مستقیم در کنکور خواهند داشت. بنابراین دروس عمومی همچنان دارای اهمیت هستند.

 

حذف شدن زیر گروههای درسی:

منظور از زیر گروههای درسی این است که کلیه رشته های هر گروه آزمایشی به چند دسته تقسیم می شوند. مثلا تمام رشته های دانشگاهی هنر به ۵ دسته تقسیم می شوند که هر دسته ، به عنوان یک زیر گروه به حساب می آید. هر زیر گروه ضریب درسهایش با زیرگروه دیگر متفاوت است. بر طبق تغییرات جدید، زیر گروهها و ضرایب هر زیرگروه برداشته خواهند شد.

 

آمادگی برای کنکور ۱۴۰۲

تغییرات کنکور و مشخص نبودن جزییات کنکور باعث نگرانی بسیاری از متقاضیان شده است. مسلماً هر تغییری ، ممکن است شما را با چالش هایی روبرو کند. اما لزوماً همه تغییرات بد نخواهند بود. اینکه کنکور چند بار در سال برگزار شود، به مامی دادن فرصت دوباره به داوطلب است که اگر در آزمون اول موفق نشد، بتواند در مرحله دیگر ، جبران کند و شانس قبولی را به دست بیاورد. اگر دروس عمومی از کنکور حدف شوند، از فشار و استرس روز کنکور کم خواهد شد، و تعداد درسهای کنکور کم می شود که این وضعیت به نفع داوطلب خواهد بود.

آموزشگاه مکعب برای هرگونه تغییرات در کنکور آماده است و شما می توانید از مشاوره و سایر خدمات ما در زمینه کنکور هنر بهره مند شوید.

 

تغییرات کنکور ۱۴۰۲ هنر

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها