کلاس عملی کنکور هنر – انتخاب رشته – مراحل ثبت نام

کلاس عملی کنکور هنر

آزمون عملی

 

آموزشگاه مکعب با همکاری استادان برجسته در زمینه آزمون عملی، هرساله نتایج عالی و نمرات بالایی را در کارنامه کاری خود دارد. کلاس عملی کنکور هنر
شما هم با شرکت در کلاسهای آزمون عملی آموزشگاه مکعب، مهارت خود را بالا ببرید و نمره بالایی را در این مرحله به دست بیاورید.
کلاس های عملی ویژه زیر گروه یک که شامل رشته ارتباط تصویری، نقاشی و طراحی پارچه و لباس است در ۲ دوره ( ترم پاییز- ترم بهار) برگزار می شود.
برای اطلاع از زمان ثبت نام و شروع کلاسهای سایر رشته ها با آموزشگاه مکعب تماس بگیرید.

 

۶۶۴۹۷۴۱۶- ۶۶۹۷۲۶۹۳


همچنین شما می‌توانید برای ثبت نام در کلاس‌های آمادگی آزمون عملی و مشاهده کلاس‌ها و جزئیات آن، این صفحه را مشاهده نمایید!

 

آزمون عملی کنکور هنر

آزمون هنر

یکی از ویژگی های خاص کنکور هنر، داشتن آزمون عملی است . آزمون بعضی از رشته های هنر دو‌ مرحله ای است.مرحله اول کنکور سراسری هنر بصورت تستی برگزار میشود. مرحله دوم بصورت آزمون عملی ، تشریحی و یا مصاحبه انجام میشود.بعد از برگزاری مرحله اول، آزمون عملی طبق زمان های اعلام شده از سوی سازمان سنجش ، برگزار می شود.

نمره آزمون عملی بیشترین تأثیر را در قبولی داوطلبان کنکور دارد. نتیجه ی نهایی کنکور هنر، با ترازگیری بین نمره ی آزمون اصلی و نمره ی آزمون عملی ،مشخص خواهد شد.
هر داوطلب می تواند در آزمون عملی 2 مجموعه از مجموعه رشته های موجود در جدول را شرکت کند. در صورت غیبت در آزمون عملی هنر، آن رشته از لیست انتخاب رشته فرد حذف خواهد شد.

 

 

 

 

 

آزمون عملی

آزمون هنر مکعب

بعضی از رشته ها مانند ارتباط تصویری ، نقاشی و طراحی صنعتی ، کتابت و نگارگری، طراحی پارچه و لباس و … طراحی از موضوع تعیین شده در روز آزمون عملی است. برای بدست آوردن مهارت لازم ، داوطلب نیاز به تمرین و زمان زیاد دارد.

بنابراین اگر شما قصد قبولی در این رشته ها را دارید، همزمان با خواندن دروس کنکور، مهارت آزمون عملی خود را نیز بالا ببرید.پس همین حالا برای ثبت نام کلاسهای آزمون عملی اقدام نمایید.
آزمون عملی بعضی از رشته ها مانند ادبیات نمایشی، عکاسی، طراحی صحنه بصورت مصاحبه توسط هئیت داوران انجام می شود.

 

 

 

 

لیست رشته های دارای آزمون عملی یا مصاحبه کنکور هنر :

  • نقاشی ، ارتباط تصویری ، طراحی پارچه و لباس
  • طراحی صنعتی
  • مجسمه سازی
  • ادبیات نمایشی
  • طراحی صحنه
  • بازیگری
  • نمایش عروسکی
  • کتابت و نگارگری
  • آهنگسازی
  • موسیقی ایرانی
  • موسیقی جهانی
  • موسیقی نظامی
  • عکاسی

 

کلاس و آزمون عملی آموزشگا هنر مکعب

برای انتخاب رشته مرحله دوم، فقط داشتن علاقه کافی نخواهد بود، بلکه همواره باید این را در نظر بگیرید که در آن رشته استعداد کافی داشته باشید. نمره کسب شده در آزمون عملی باعث تغییر رتبه مرحله اول داوطلب می شود. مثلا ممکن است فردی که دارای رتبه خوبی است با نمره آزمون عملی پایین در کنکور قبول نشود. بالعکس فردی دارای رتبه خوبی نیست اما با نمره آزمون عملی خوب می تواند در کنکور قبول شود.در واقع آزمون عملی ، یک فرصت مناسب برای بالا بردن شانس قبولی است.
روز و ساعت برگزاری آزمون عملی رشته های مختلف هنر، متفاوت می باشد و توسط سازمان سنجش هر ساله تنظیم و اعلام میشود.

 

 

انتخاب رشته عملی:

داوطلبان کنکور هنر با توجه به علاقه خود می توانند دو گروه از جدول رشته های خاص ( دارای امتحان عملی) انتخاب کنند.
علاقمندان باید در این مرحله، رشته خود را به درستی و با کمک مشاوران متخصص هنر انتخاب کنند. زیرا بعضی از رشته ها ظرفیت بالا و بعضی دیگر ظرفیت کمی دارند، این مسئله باعث تغییر شانس قبولی افراد می شود. مسلم است که هر چه تعداد نفرات در امتحان یک رشته کم تر باشد، شانس قبولی افراد بیشتر می شود.

سوالات آزمون عملی در بعضی از رشته ها بصورتی مطرح می شود که شخص، استعداد و توانایی پاسخگویی به آن را ندارد. افراد به غیر از علاقه باید استعداد ادامه تحصیل در آن رشته را هم داشته باشد.در صورت تصمیم اشتباه و تغییر رشته، معمولا فرصت کافی برای آماده شدن جهت این آزمون را نخواهید داشت.

 

 

مراحل ثبت نام:

برای شرکت در این آزمون ، متقاضیان باید در زمان مقرر اعلام شده توسط سازمان سنجش رشته خود را انتخاب و در سایت ثبت نام کنند. این ثبت نام جداگانه از ثبت نام انتخاب رشته است.
ثبت نام مرحله دوم کنکور هنر با خرید کارت اعتباری ثبت نام انجام میشود. یعنی شرکت کنندگان علاوه بر ثبت نام رشته و وارد کردن مشخصات می بایست مبلغی جداگانه برای هر آزمون به حساب سازمان سنجش واریز کند.
داوطلبان با مراجعه به بخش مربوط به امتحان عملی سایت سازمان سنجش و کلیک بر روی گزینه خرید کارت اعتباری، هزینه ثبت نام را پرداخت و پس از واریز، شماره سریال پرداخت را دریافت میکنند.

 

آموزشگاه هنر مکعب

کلاس عملی کنکور هنر

 

نکات مهم :

* آزمون عملی هیچ یک از این رشته ها، قابل تمدید یا تکرار نیست و بر اساس روزهای تعیین شده، برگزار میشود.
* شرکت نکردن (غیبت) در روز امتحان، به منزله انصراف می باشد و باعث مردود شدن داوطلب خواهد شد.

لازم به ذکر است که کلیه اطلاعاتی که در این بخش ارائه شده، طبق آخرین قوانین مندرج در دفترچه کنکور سراسری است. در بعضی از سال های گذشته ، تغییراتی در رشته ها و نوع مصاحبه و امتحان عملی انجام شده است.

5 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها