همه چیز درباره کنکور هنر

از سیر تا پیاز کنکور هنر ( به روزرسانی خرداد 1401)

 

رشته هنر یک‌ گروه آزمایشی در کنکور سراسری می‌باشد که طرفداران زیادی داشته و آزمون آن نیز مانند بقیه رشته ها، یک بار در سال برگزار می شود. همه چیز درباره کنکور هنر
به جهت تنوع زیرشاخه‌های آن و کاربردی بودن آنها، هر سال تعداد زیادی از دانش آموزان جذب این رشته می شوند. بعضی از آنها فقط در کنکور هنر شرکت می کنند و بعضی ها در کنار رشته اصلی خود، در آزمون هنر هم شانس خود را امتحان می کنند.
کنکور هنر، رشته های متنوع و جذابی دارد که معمولا کاربردی بوده و دارای بازار کار مناسب می‌باشد. فارغ التحصیلان این رشته بعد از پایان تحصیلات می توانند جذب بازار کار بشوند. به دلیل ظرفیت پذیرش نسبتا کم در کنکور هنر، قبولی در این رشته نیاز به تمرین و تلاش زیادی دارد.
ظرفیت کم و محدود بودن دانشگاه‌های سراسری هنر ، رقابت در کنکور هنر را سخت می کند. اما یک برنامه ریزی مناسب و استفاده از منابع درست، باعث موفقیت در این آزمون خواهد شد.
بیشتر دروس کنکور هنر شامل مباحث حفظی است، بنابراین دوره و مرور این درسها ، از اصلی ترین اقدامات قبولی در این آزمون است.

 

منابع کنکور هنر:

برای شرکت در کنکور هنر اولین قدم، آگاهی از منابغ آزمون است.
کنکور هنر در حال حاضر ۷ درس اختصاصی و ۴ درس عمومی دارد. این دروس در قالب دو دفترچه ( عمومی و تخصصی) ارائه می شود. البته ممکن است که در سال آینده تغییراتی در دروس و دفترچه سوالات اعمال شود.
دفترچه عمومی شامل درسهای؛ ادبیات فارسی، عربی، دین و زندگی و زبان خارجه است. دروس اختصاصی هنر؛ درک عمومی هنر، ریاضی و فیزیک، خلاقیت تصویری، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی، ترسیم فنی، خواص مواد هستند.
اصلی ترین و مهم ترین درس کنکور هنر، درک عمومی هنر است. این درس در همه زیرگروه های هنر، ضریب بالایی دارد. برای بالا بردن شانس قبولی، مباحث این درس باید به خوبی خوانده شود. البته بقیه دروس که ضریب کمتری دارند هم باید خوانده شوند . ولی هر چه درصد درک عمومی هنر بالاتر باشد، شانس موفقیت بیشتر خواهد شد.

 

 

دو مرحله ای بودن کنکور هنر :

آزمون هنر در دو مرحله اجرا می شود. مرحله اول که تستی است. بعد از آزمون مرحله اول ، مرحله دوم کنکور هنر که به صورت عملی است برگزار می شود.
رشته هایی که در کنکور هنر آزمون عملی دارند، رشته خاص نامیده می شوند.
کنکور عملی هنر تأثیر زیادی در قبولی رشته هنر دارد. نمره کسب شده در آزمون عملی مهمترین معیار پذیرش در دانشگاه است.
بنابراین متقاضیان این رشته ها باید مهارت عملی خود را هم بالا ببرند.

 

نکات مهم درمورد کنکور هنر :

منابع آزمون از مهمترین موارد در این زمینه است. تعداد دروس تخصصی هنر، بیشتر از بقیه رشته هاست. این مسأله باعث شده که تعداد منابع این درسها زیاد باشد. در این رابطه اگر کتابهای مناسب و صحیح خوانده شود، در بهترین زمان ممکن درسها را خوانده می شود.
در زمینه تهیه منابع باید از مشاوران متخصص در این زمینه راهنمایی گرفته شود.
برای قبولی در رشته هنر خواندن دروس هنرستان کافی نیست و حتما باید کتابهای کمک آموزشی و منابع آزاد خوانده شود. این کتابها باید به موازات هم خوانده شوند و مکمل هم هستند.
نکته دیگری که به موفقیت در کنکورهنر کمک می کند، داشتن برنامه درسی است.
برنامه ریزی درسی باید توسط مشاور کنکور هنر انجام شود. در برنامه درسی، در کنار مطالعه، باید مرور و تست هم گنجانده شود. بدون مرور و دوره، مطالب خوانده شده فراموش میشود. تست زدن و دوره کردن، باعث میشود که مباحث کنکور به مدت طولانی در ذهن باقی بماند.

همه چیز درباره کنکور هنر

 

کسب رتبه برتر کنکور هنر : همه چیز درباره کنکور هنر

برای کسب رتبه برتر کنکور هنر، انجام دادن این موارد ضروری است:

– برنامه درسی عالی و مفید داشته باشید تا بتوانید به موقع دروس عمومی و تخصصی را بخوانید.
– برای درسهای حفظی حتما خلاصه نویسی انجام دهید.
– درسهای تخصصی را در طول هفته مرور کنید. برای دوره و مرور از خلاصه ها و یادداشتها استفاده کنید.
– در آزمون های هماهنگ شرکت کنید. با این کار شما متوجه نقاط ضعف و قوت خود میشوید. همچنین نسبت به جایگاهتان نسبت به بقیه رقیبانتان آگاه می شوید.
– بعد از هر آزمون آزمایشی ، حتما تحلیل سوالات را انجام دهید. مطالبی که فراموش کردید را دوباره بخوانید.
– در ماههای پایانی نزدیک کنکور هنر ، حتما دروس را جمع بندی کنید و ساعت تست زدن را به بالاترین زمان برسانید.

اگر شما قصد شرکت در کنکور هنر را دارید، قبل از هر اقدامی، حتما با متخصصان این زمینه مشورت کنید. نسبت به رشته ها، دانشگاهها، زیرگروهها و منابع کنکور هنر اطلاعات کافی را به دست بیاورید. مشاوران آموزشگاه کنکور هنر مکعب آماده راهنمایی و مشاوره به شما هستند.
توجه داشته باشید برای تحصیل در رشته های هنر داشتن استعداد و توانایی انجام کارهای هنری و علاقه، لازمه موفقیت شماست.

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها